HÖSTLIGA ÄVENTYR

Ja, så var det då höst, känns riktigt mysigt faktiskt. Idag var jag i skogen med mina två gulingar och vi hittade lite gulingar av annan sort... jag hade BARA med mig en 5-liters plastpåse, jag fick gå hem och hämta stora korgen, 10 liter kantareller senare var det bara att gå hem och börja rensa.



Förra helgen blev det åka av:



Här är min chaffis:



Efter mycken övertalning så fick jag med mig Johan på cykelfest här i bygden och efter ännu mer mycknare övertalning så tog vi tandemcykeln! Lite speciellt, jag förstår dem som slitit av styret bak då man mer än gärna sitter där bak och styr fastän det inte går. Vi cyklade kanske 1,5 mil vilket är mycket lindrigt i denna aktivitet här på landet!

För den som inte vet så får cyklar man runt till varandra, det är uppgjort genom lottning innan vem som cyklar till vem och vad man ska bjuda på, förrätt, huvudrätt eller efterrätt. Vi fick anordna huvudrätten, det blev kycklinggryta, bulgur och sallad. Två par kommer man till vart ställe så det är 6 personer man skall bjuda på mat. RIKTIGT SKÖJ faktiskt! Ett bra sätt att lära känna varandra!

Nu vill chaffisen ta över spakarna här ett tag, så låt gå då!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Mia

Nämen så du har oxå varit inne o uppdaterat ;) Men så fina gulingar du har! (båda sorter) Hade oxå kantareller i min mat ikväll, kan dock inte skryta med att jag plockat dom själv men dom va goda ändå! ;)

kramis

2008-09-12 @ 22:21:48
Postat av: Lillysyster

Dude, i totally miss you.

Jag såg svamp idag! Jag ska ut på måndag och fylla upp frysen.



Ær det Wilma eller Penny på bilden?

2008-09-20 @ 22:50:46
URL: http://rogersdottir.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0