Pistolskytte, snippa och russin

Ja herregud! Vilket avslut på år 2007! Klockan 12.00 samlades ett förväntansfullt gäng nere på långared för lite mat och lek. Jerker hade med sig en murika, en slags wok som man kan ha i skogen, Ojojoj vilken lunch vi serverades, wokad rådjurlår, bacon, cashewnötter och grönsaker. Före vi åt hade Jimmy och Jerker riggat för lite lek, fast det var kanske inget att leka med egentligen, pistolskytte! Det var skitkul, fast jag träffade inte ett skit där jag skulle! Men vill gärna göra det igen.

Efter att alla fått panga lite och ätit sig rejält mätta så bar det av, vår vandring, typ fågelvägen till Od från långared! Vi fick höra en hel del skratt och kommentarer från vår omgivning då vi berättade om vår tilltänka strapats.
-Ska ni gå i de sura markera.. haha, lycka till osv...
Men tji fick de som hade något att invända om det. Det gick hur bra som helst, den enda som trampa igenom i ett surhål det var Penny, men det är ju inget ovanligt! Ja, jag får väl erkänna för er som inte var med att Jerker hade GPS, men ändå. PGA att badtunnan måste eldas i och ses efter en gång i timman var Johan inte sen med att ta på sig det uppdraget för att slippa gå. Han fick sällskap av en förkyld Anna och en Ante.

Som sagt två timmar och två praktvurpor (Mia och Mutta, ja han kallas så) efter avfärd från långared var vi framme vid vårt place. Knytkalaset påbörjades och cirka 19hundra intog vi åter igen en delikat måltid med alla dess sorters mat. Mias potatisgratäng, Jimmys underbara pajer! Rökt älghjärta, kassler, sallad, ja you name it! Efter maten var det nyårspaketstärningslekens tur. Det var full rull på tärningen i ca en halvtimma innan timern ringde. Det fanns lite smått o gott i kapeten som för övrigt hade tema E och S, bla. Snören, spännband, stekspade, sked, ella mays erotiska tärningar, erotisk film, elvisskiva, elvisdisktrasa, engångsgrill.. mm mm. 

Sen var det dags för årets sista tvagning, Oh herrejesus vad det badades! Jag vet inte men han som hyrde ut tunnan och bastun till oss sa att det var ett rekordlångt dopp! Det var jag, Mia och Jerker som slog det nya rekordet, 9! ja du läste rätt, NIO timmar! Därav russin om ni förstår! Alla andra hade slutat minst 4 timmar före oss. Klockan uppskattningsvis halv ett, ett tyckte badkrukorna att efterrätten skulle serveras och eftersom det var min lott så älga jag och Mia in i våra bikinis och lyckades få dit bären som skulle toppa den vita chokladmoussen, men när jag yrat omkring med blåbärspaketet i högsta hugg en stund märkte vi att hela golvet var täckt av bloddroppsliknande fläckar... såg ut som om vi haft ihjäl nån stackare. Vi åt förövrigt vår dessert i badet, ja, varför inte?!

Som sagt ett långt bad blev det, med många och långa, grunda och djupa samtal. Jag och Mia har infört ordet snippa hos några av deltagarna iaf. Vi kunde motivera oss såpass att det fastnade och användes även dagen efter, inte illa! Sista tiden innan vi gick upp tillbringade vi i badet, efter en stund (tydligen väldigt lång) kom en yrvaken nykissad Ante ut på trappan och sa till oss:
- Nu får ni la för F-n gå upp! Vet ni vad klockan är?
Vi: -Nej, max halv 4
Ante: 5.26
Vi: - Neeeeej, du skojar
Ante: Nej, ni är inte kloka
Så vi gick upp med siktet inställt på att klockan inte alls var halv 6, men det var den. Jag kommer aldrig att inse att det verkligen var det. Ofattbart. Men inte ångrar jag det, (Kanske ett litet tag på nyårsdagen, då var jag inte framfull längre...)
 ÅH så kul vi hade, en riktig höjdarsafton!
Tack alla mina góa vänner för allt!
Gott nytt 2008!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja oj oj vad vi badade! Tur man redan har simhud mellan tårna!
Tack själva för den kvällen!

2008-01-03 @ 15:23:37
Postat av: Sandra

Hehe, hörde att ni blev kvar i badet en "liten" stund! Men nu borde ni ju va rena i alla fall! :-)
Tack själv för en rolig dag, beklagar dock mitt icke-partyhumör på kvällen. Men jag får ta igen det en annan gång!!
Ha en bra födelsedag! Kramkram

2008-01-04 @ 07:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0